Forventninger til forældre til det gode samarbejde

Samarbejdet mellem skole og hjem bygger på gensidig respekt og tillid til, at begge parter vil barnet det absolut bedste.

Forældrenes støtte, engagement og involvering i skolen har stor betydning for barnets oplevelse af sammenhængskraft, trivsel, læring og udbytte.

Skolen er en meget vigtig del af elevens liv og hverdag. Derfor forventer vi, at forældre og medarbejdere samarbejder aktivt om at fremme barnets udvikling, trivsel og læring. Med forældrenes kendskab til deres barn og medarbejderens professionelle faglighed giver det i samspil de bedste forudsætninger for trivsel og læring for barnet, så det bliver en helhed.

For at give barnet den bedst mulige uddannelse, med alt hvad denne indebærer af faglige og sociale kompetencer, har vi fra skolens side brug for forældrene hjælp og indsats på en række forskellige områder, der både samlet og hver for sig styrker elevens udbytte af skolegangen.

Skolen forventer, at forældrene sørger for at:

• børnene møder udhvilede, mætte og forberedte til undervisningen.
  • bakke op omkring undervisningen, arrangementer og tiltag i klassen.
  • interesserer sig for elevens hjemmeopgaver og dagligdag i skolen og for skolens arrangementer i løbet af skoleåret.
  • benytter sig af muligheden for at få orientering om eleven og klassen gennem fremmøde til forældresamtaler og klasseforældremøder.

Kommunikationsplatformen mellem forældre og lærere til informationer, beskeder og indkaldelse til samtaler er Aula.

Man kan forvente, at man som forældre bliver inddraget, hvis der er faglige eller sociale udfordringer.