Princip for etablering af børnehaveklasser
- Med brobygning og tæt samarbejde med børnehaverne har vi et rimeligt kendskab til de kommende elever. Dette kendskab bruges aktivt i etablering af klasserne.
- I løbet af Spirekassen, prøves holddannelser af, så personalet bedre kan vurdere elevernes trivsel, sociale kompetencer og samarbejdsrelationer. Ovenstående danner grundlag for at danne gode klasser.
- Der tages et særligt hensyn til elever for hvem det gælder, at der på et tidspunkt i skoleforløbet må forventes iværksat specialpædagogisk bistand.
- Det er alene skolen, herunder børnehaveklasselederne, der i samarbejde med Spirekassens personale, har det endelige beslutningsgrundlag for elevernes placering.
- Klasserne dannes med blik for at lave homogene og fagligt lige stærke klasser
- Endelige klasselister meddeles til forældrene til forældremødet inden sommerferien, før skolestart.
- Der tilstræbes en ligelig fordeling af drenge og piger.
Godkendt i Skolebestyrelsen d. 3. nov. 2022