Etablering af 0. klasse

Princip for etablering af børnehaveklasser

• Med brobygning og tæt samarbejde med børnehaverne har vi et rimeligt kendskab til de kommende elever. Dette kendskab bruges aktivt i etablering af klasserne.
  • I løbet af Spirekassen, prøves holddannelser af, så personalet bedre kan vurdere elevernes trivsel, sociale kompetencer og samarbejdsrelationer. Ovenstående danner grundlag for at danne gode klasser.
  • Der tages et særligt hensyn til elever for hvem det gælder, at der på et tidspunkt i skoleforløbet må forventes iværksat specialpædagogisk bistand.
  • Det er alene skolen, herunder børnehaveklasselederne, der i samarbejde med Spirekassens personale, har det endelige beslutningsgrundlag for elevernes placering.
  • Klasserne dannes med blik for at lave homogene og fagligt lige stærke klasser
  • Endelige klasselister meddeles til forældrene til forældremødet inden sommerferien, før skolestart.
  • Der tilstræbes en ligelig fordeling af drenge og piger.

Godkendt i Skolebestyrelsen d. 3. nov. 2022